Melou Vanggaard: Off-site Meeting
5 maj - 27 maj 2017Udstillingsstedet Beton præsenterer kunstneren Melou Vanggaards udstilling Off-site Meeting, der behandler temaet møder, både på og uden for arbejdspladsen.
Udstillingsstedet Beton præsenterer kunstneren Melou Vanggaards udstilling Off-site Meeting, der behandler temaet møder, både på og uden for arbejdspladsen.
Off-site mødet er en mødestil typisk anvendt af større virksomheder, hvor ledelsen håber på, at man ved at forlade de vanlige rammer i et par dage kan team builde og ruske lidt op i de ansatte. Off-sites finder typisk sted på resorts eller konferencecentre, hvor de ansatte gerne tilbringer flere dage med strategiudvikling og ‘krydspollenering’. Men et ‘Off-site meeting’ er – ansatte imellem – også en kode for at mødes på en bar og drikke øl.
“The scope of the matters discussed at an ‘off-site’ is broader than at the typical management meeting. When looking at big-picture topics like what business the company should be in, as well as more-focused questions like how to build new core competencies, executives must peer beyond the immediate horizon to three to ten years into the future. And unlike operations-oriented meetings, whose objectives are limited and whose function is primarily reportorial or tactical, strategy off-sites deal with information and issues that are often ambiguous or speculative, which makes many executives uncomfortable.” – Harvard Business Review.
Bio
Melou Vanggaard er uddannet ved Det Kongelig Danske Kunstakademi med afgang i 2003. Hun arbejder som udøvende billedkunstner, med fokus på maleri og grafik. Vanggaard har udstillet sine værker i ind- og udland, hun har desuden åbnet og lukket en myriade af udstillingsinitiativer i Danmark over de sidste 20 år. I skrivende stund er hun leder på udstillingsstederne D7 og Hejserummet, kurator på Byens Kro og næstformand i Danske Grafikere.
Om projektet
Off-site Meeting er den syvende og næstsidste udstilling i BETONs undersøgende udstillingsrække om den danske kunstnerdrevne scene. Dokumentation fra udstillingerne samles med essays i en større publikation om den seneste udvikling på den danske kunstnerdrevne scene til udgivelse primo 2018.
Kilde: Beton
2150 København