Bodil Brems: Ved Floden – Gammelgaard

20. april 2022

I udstillingen Ved Floden undersøger værkerne naturvidenskabelige fænomener ud fra en kunstnerisk vinkel. Udstillingen pointerer både, at kvindelige kunstneres udfoldelser og blomstens symbolværdi er under evig forandring, og samtidig peger den på det historiske faktum, at så sent som for 100 år siden var det mest anerkendte motiv for kvinder det at male blomster.

Bodil Brems: Guldalder, komprimeret 11, 250 x 290 cm, 2010. Foto: Frida Gregersen.

I udstillingen Ved Floden undersøger værkerne naturvidenskabelige fænomener ud fra en kunstnerisk vinkel. Udstillingen pointerer både, at kvindelige kunstneres udfoldelser og blomstens symbolværdi er under evig forandring, og samtidig peger den på det historiske faktum, at så sent som for 100 år siden var det mest anerkendte motiv for kvinder det at male blomster.

I udstillingen Ved Floden undersøger værkerne naturvidenskabelige fænomener ud fra en kunstnerisk vinkel. Udstillingen pointerer både, at kvindelige kunstneres udfoldelser og blomstens symbolværdi er under evig forandring, og samtidig peger den på det historiske faktum, at så sent som for 100 år siden var det mest anerkendte motiv for kvinder det at male blomster.

Retrospektiv udstilling med kunstneren Bodil Brems’ mangeårige praksis ledsaget af værker fra Cecilia Westerberg og Marie Rømer Westh.

Kilde: Gammelgaard

Bodil Brems: Café og vandfald, 114 x 200 cm, 1995. Foto: Frida Gregersen.