Iben West og Else Ploug Isaksen: Fold, buk, rul, tryk – Charlotte Fogh Gallery
Fold, buk, rul, tryk tager udgangspunkt i en fælles idé og et fælles grundmateriale men i individuelle værker, som i udstillingen samles til en totalinstallation. Kunstnerne har tidligere på året produceret værkerne til udstillingen på et arbejdsophold på Statens værksteder for kunst, og materialerne, de håndværksmæssige omstændigheder og gentagende arbejdsprocesser på det grafiske værksted med trykkemaskiner, ruller, sværte og trykplader er essentielt for udstillingen: “Det er motiver af stof, trykt på stof i kombination med felter, der har fået en fysisk og taktil bearbejdning. Det er stoffets fantastiske mulighed for at danne visuelt stille og vibrerende flader og en insisteren på en fysisk tilstedeværelse, vi søger”.
Fold, buk, rul, tryk tager udgangspunkt i en fælles idé og et fælles grundmateriale men i individuelle værker, som i udstillingen samles til en totalinstallation. Kunstnerne har tidligere på året produceret værkerne til udstillingen på et arbejdsophold på Statens værksteder for kunst, og materialerne, de håndværksmæssige omstændigheder og gentagende arbejdsprocesser på det grafiske værksted med trykkemaskiner, ruller, sværte og trykplader er essentielt for udstillingen: “Det er motiver af stof, trykt på stof i kombination med felter, der har fået en fysisk og taktil bearbejdning. Det er stoffets fantastiske mulighed for at danne visuelt stille og vibrerende flader og en insisteren på en fysisk tilstedeværelse, vi søger”.
Fold, buk, rul, tryk tager udgangspunkt i en fælles idé og et fælles grundmateriale men i individuelle værker, som i udstillingen samles til en totalinstallation. Kunstnerne har tidligere på året produceret værkerne til udstillingen på et arbejdsophold på Statens værksteder for kunst, og materialerne, de håndværksmæssige omstændigheder og gentagende arbejdsprocesser på det grafiske værksted med trykkemaskiner, ruller, sværte og trykplader er essentielt for udstillingen: “Det er motiver af stof, trykt på stof i kombination med felter, der har fået en fysisk og taktil bearbejdning. Det er stoffets fantastiske mulighed for at danne visuelt stille og vibrerende flader og en insisteren på en fysisk tilstedeværelse, vi søger”.
Kilde: Charlotte Fogh Gallery