Vinduet som lærred
På udstillingen Close Window. Refresh vises videoer fra 6 internationale kunstnere.
På udstillingen Close Window. Refresh vises videoer fra 6 internationale kunstnere.
info
På www.senko.dk vises de 24 timer i døgnet.
Temaet er vinduet som skel mellem det private liv indenfor og det offentlige rum udenfor, men det er samtidig en overvejelse omkring internettets daglige indflydelse på os. Hver kunstner bidrager med én video, og de får hver 3 ugers spilletid. De 6 kunstnere er Mogens Jacobsen, Erik Olofsen, Taeyoon Choi, Hrafnkell Sigurdsson, Sachiko Hayashi og Daniel G. Andújar.
Fakta
Udstilling
Close Window. Refresh
23 feb 2008 28 jun 2008
Mogens Jacobsen, Erik Olofsen, Sachiko Hayashi, Yaeyoon Choi, Hrafnkell Sigurdsson, Daniel G. Andújar
Senko Studio Se kort og tider
Fakta
Mogens Jacobsen (23. februar - 14. marts) Jacobsen udstiller værket Bridge (2003), som er en collage af still-billeder af japanske bygninger. Erik Olofsen (15. marts - 4. april) I værket Public Figures (2007) fremstilles en undergrundsstation, hvor offentlige og private ting forenes. Lyden dæmpes, hvorved små bevægelser og private øjeblikke fremhæves. Taeyoon Choi (5. april - 25. april) Med værket Image Oriented Dietary Consumption (2008) sætter Choi et kritisk spørgsmålstegn ved den politiske funktion af digitale billeder i internettets offentlige rum. Hrafnkell Sigurdsson (26. april - 16. maj) Værket Brows (2008) bygger videre på Sigurdssons værk Search fra 2007, som består af 1725 personlige profiler på homoseksuelle fra web 2.0 tillagt et intenst lydbillede. I Browse fortsætter han sin udforskning af internettet og web 2.0 som socialt medie. Sachiko Hayashi (17. maj - 6. juni) Hayashis værk N00sphere Playground (2008) er en interaktiv lydinstallation i Second Life på internettet og hører under den nye videogenre machinima. En machinima er en video, hvor det optagede stammer fra den virtuelle verden. Daniel G. Andújar (7. juni - 28. juni) I værket Honor (2006) remixer Andújar videosamples fra internettet. De samples, han har brugt, stammer fra rigtige optagelser fra krigszoner samt krigsspil fra internettet.