
Ca. 365 x 75 x 24 cm
Brændt træ, amethyst, stål, rustfrit stål, aluminium, læder

Ca. 361 x 34 x 34 cm
Sandstenskugle fra Vor Frelser Kirke, tjære, salt, stål, aluminium, læder

Ca. 361 x 34 x 34 cm
Sandstenskugle fra Vor Frelser Kirke, tjære, salt, stål, aluminium, læder

Variable dimensioner
Uranglas, rundsavsklinge, granit, sten, hestehår, læder, uv-lamper, aluminium, stål, rågummi

Variable dimensioner
Uranglas, rundsavsklinge, granit, sten, hestehår, læder, uv-lamper, aluminium, stål, rågummi

200 x 110 x 40 cm
Stål, eg, røget eg, shungit-sten, akupunkturnåle, æterisk estragonolie, æterisk bergamotolie, vaselineolie, vaselinebalsam.
Rapunzel, 2020
Ca. 300 x 100 x 35 cm
Stål, glas, menneskehår, grøn fluorit, chrysocolla (sten), æterisk bergamotolie, læder

200 x 110 x 40 cm
Stål, eg, røget eg, shungit-sten, akupunkturnåle, æterisk estragonolie, æterisk bergamotolie, vaselineolie, vaselinebalsam

Ca. 300 x 100 x 35 cm
Stål, glas, menneskehår, grøn fluorit, chrysocolla (sten), æterisk bergamotolie, læder

Ca. 460 x 13 x 6 cm
Aluminium, industrielle komponenter, hestehår, ledninger, ferskvandsperler, sølvfulminat (knaldperlesandkorn),
transparente laboratorieslanger
Axis Mundi/Unus Mundus, 2025
Variable dimensioner
Stål, rustfrit stål, aluminium, kobber, granit

Ca. 460 x 13 x 6 cm
Aluminium, industrielle komponenter, hestehår, ledninger, ferskvandsperler, sølvfulminat (knaldperlesandkorn),
transparente laboratorieslanger

280 x 80 x 45 cm
Træ, stål, rustfri stål, naturgummi

243 x 140 x 37 cm
Stål, bøje, glasdildo, rosakvarts, karneolkrystal, æterisk vetiverolie, læder
Fakta
Miriam Kongstad (f. 1991) er baseret i Berlin og København. Med en baggrund i koreografi og performance er hendes praksis forankret i kunstnerisk forskning relateret til menneskekroppen. Kongstads værker udspiller sig i en social kontekst og skildrer de kulturelle og politiske strukturer omkring kroppen, mens de kredser om temaer som identitet, seksualitet, sundhed, begær, smerte og nydelse. Med Dawn Comes After Darkness inviterer hun publikum til at sanse og spejle sig i en kunst, der giver plads til den fejlbehæftede og uperfekte krop som en del af det at være menneske.