Billedserie: Parcelhus – med Lotte Agger, Frøns Dryer, Sisse Hoffmann og Heidi Hove
Parcelhuset er noget, alle har et forhold til, men det vi forbinder det med, er meget forskelligt. I udstillingen af samme navn undersøger de fire kunstnere Lotte Agger, Frøns Dryer, Sisse Hoffmann og Heidi Hove parcelhuset som fænomen. Parcelhuset betragtes indefra og udefra, med undren, kærlighed og fremmedgjorthed i foto, rumlige objekter, tekstil og video.
Parcelhuset er noget, alle har et forhold til, men det vi forbinder det med, er meget forskelligt. I udstillingen af samme navn undersøger de fire kunstnere Lotte Agger, Frøns Dryer, Sisse Hoffmann og Heidi Hove parcelhuset som fænomen. Parcelhuset betragtes indefra og udefra, med undren, kærlighed og fremmedgjorthed i foto, rumlige objekter, tekstil og video.
Parcelhuset er noget, alle har et forhold til, men det vi forbinder det med, er meget forskelligt. I udstillingen af samme navn undersøger de fire kunstnere Lotte Agger, Frøns Dryer, Sisse Hoffmann og Heidi Hove parcelhuset som fænomen. Parcelhuset betragtes indefra og udefra, med undren, kærlighed og fremmedgjorthed i foto, rumlige objekter, tekstil og video.
Frøns Dryer tager udgangspunkt i hverdagen i al dens forskellighed. Hendes interiørfotos indfanger forskelligheden, hverdagslivet og livsvilkårene hos de mennesker der besøges – til trods for at personerne ikke selv optræder i billederne.
Lotte Agger er optaget af det printede fotografis materielle struktur og af samklangen mellem motiv og materiale.
Heidi Hoves værker udfolder sig ofte som små indgreb i hverdagens sociale rum, som derved (gen-)opfinder eller fremhæver psykologiske, sociale og samfundsmæssige forhold og tendenser.
Sisse Hoffman er optaget af kunst som både politisk og sanselig udtryksform og finder sit udtryk i medier, der traditionelt er brugt af kvinder, så som tekstil, broderi og strik. I værkerne finder man en sidestilling af kroppens sanselighed og intellektets refleksion som indgang til og forståelse af verden.