Billedserie: Parcelhus – med Lotte Agger, Frøns Dryer, Sisse Hoffmann og Heidi Hove

6. marts 2019

Parcelhuset er noget, alle har et forhold til, men det vi forbinder det med, er meget forskelligt. I udstillingen af samme navn undersøger de fire kunstnere Lotte Agger, Frøns Dryer, Sisse Hoffmann og Heidi Hove parcelhuset som fænomen. Parcelhuset betragtes indefra og udefra, med undren, kærlighed og fremmedgjorthed i foto, rumlige objekter, tekstil og video.

Heidi Hove: Plastfanger II, 2018, Lotte Agger:Parcelhus II, Parcelhus III, Parcelhus IV, 2018/19, Sisse Hoffmann: Vinduer, 2019. Foto: Bjarke Regn Svendsen

Parcelhuset er noget, alle har et forhold til, men det vi forbinder det med, er meget forskelligt. I udstillingen af samme navn undersøger de fire kunstnere Lotte Agger, Frøns Dryer, Sisse Hoffmann og Heidi Hove parcelhuset som fænomen. Parcelhuset betragtes indefra og udefra, med undren, kærlighed og fremmedgjorthed i foto, rumlige objekter, tekstil og video.

Parcelhuset er noget, alle har et forhold til, men det vi forbinder det med, er meget forskelligt. I udstillingen af samme navn undersøger de fire kunstnere Lotte Agger, Frøns Dryer, Sisse Hoffmann og Heidi Hove parcelhuset som fænomen. Parcelhuset betragtes indefra og udefra, med undren, kærlighed og fremmedgjorthed i foto, rumlige objekter, tekstil og video.

Frøns Dryer tager udgangspunkt i hverdagen i al dens forskellighed. Hendes interiørfotos indfanger forskelligheden, hverdagslivet og livsvilkårene hos de mennesker der besøges – til trods for at personerne ikke selv optræder i billederne.

Lotte Agger er optaget af det printede fotografis materielle struktur og af samklangen mellem motiv og materiale.

Heidi Hoves værker udfolder sig ofte som små indgreb i hverdagens sociale rum, som derved (gen-)opfinder eller fremhæver psykologiske, sociale og samfundsmæssige forhold og tendenser.

Sisse Hoffman er optaget af kunst som både politisk og sanselig udtryksform og finder sit udtryk i medier, der traditionelt er brugt af kvinder, så som tekstil, broderi og strik. I værkerne finder man en sidestilling af kroppens sanselighed og intellektets refleksion som indgang til og forståelse af verden.

Parcelhus
Sisse Hoffmann: Vinduer, 2019, Lotte Agger: Parcelhus V, 2018. Foto: Bjarke Regn Svendsen
Parcelhus
Heidi Hove: Plastfanger I, 2018. Foto: Bjarke Regn Svendsen
Parcelhus
Heidi Hove: Plastfanger II, 2018, Plastfanger I, 2018. Foto: Bjarke Regn Svendsen
Parcelhus
Heidi Hove: Plastfanger II, 2018, Sisse Hoffmann: Damgårdsvej I, og Damgårdsvej II, 2018. Foto: Bjarke Regn Svendsen
Parcelhus
Heidi Hove: Mor og fars fliser i nye højder, 2019, Frøns Dryer: Entrance I, Entrance II, Entrance III, 2018. Foto: Bjarke Regn Svendsen
Parcelhus
Lotte Agger: Parcelhus II, Parcelhus III, Parcelhus IV, 2018/19. Foto: Bjarke Regn Svendsen