Om det enorme og utallige
Gruppeudstilling på David Risley Gallery præsenterer tretten danske og internationale kunstnere, der udforsker kunstens uhåndgribelige rum.
Gruppeudstilling på David Risley Gallery præsenterer tretten danske og internationale kunstnere, der udforsker kunstens uhåndgribelige rum.
Gruppeudstilling på David Risley Gallery præsenterer tretten danske og internationale kunstnere, der udforsker kunstens uhåndgribelige rum.
Gruppeudstillingen On the Immense and the Numberless, der netop nu kan opleves på David Risley Gallery, er inspireret af renæssancekunstens forskellige kompositoriske greb, hvor den egentlige handling i motivet fremstilles ophøjet og adskilt fra vores verden. Udstillingen, som er kurateret af David Risley, præsenterer forskelligartede værker fra tretten danske og internationale billedkunstnere, som udforsker det uhåndgribelige og uendelige i kunstens rum.
Man kan opleve udstillingens tematiske udtryk i eksempelvis Jenny Källmans fotografier, der balancerer mellem det abstrakte og konkrete, det iscenesatte og dokumentariske, hvor lys og mørke mødes og skaber deres eget rum.
Eller den britiske Michael Simpson, hvis 2.6. meter høje maleri Confessional, viser en skriftestol med et hvidt klæde trukket for indgangen. Simpson arbejder i serier, hvor rene enkle motiver, gentages og bearbejdes, mens den egentlige handling i værket ofte skal findes bag det, vi ikke kan se. Inspirationen stammer fra det 15. århundredes venetianske maleri og titlerne er ofte taget fra den italienske renæssance-filosof Giordano Brunos skrifter.
I en uendelighed reflekteres ECCO bøjet i neon i Ivan Navarros installation. Navarros installatoriske værker benytter sig ofte af neonlys og spejle. Som beskuer mister vi let os selv i et tilsyneladende uendeligt rum, der opstår i hans værker, når tekst eller lys reflekteres.
On the Immense and the Numberless kan ses frem til d. 20. februar.
Nedenfor kan du se billeder fra udstillingen.