Hannah Toticki Anbert: Tools
25 maj - 22 jun 2019I udstillingen præsenterer Anbert ‘tools’ til at navigere i en grænseløs kultur præget af konstant online tilstedeværelse. Muligheden for at supplere vores viden og hukommelse med information, der lagres online, ændrer både vores kroppes tilstedeværelse i verden og vores relation til ting. I udstillingen kommer Anbert med sine bud på analoge og materielle ’værktøjer’ til […]
I udstillingen præsenterer Anbert ‘tools’ til at navigere i en grænseløs kultur præget af konstant online tilstedeværelse. Muligheden for at supplere vores viden og hukommelse med information, der lagres online, ændrer både vores kroppes tilstedeværelse i verden og vores relation til ting. I udstillingen kommer Anbert med sine bud på analoge og materielle ’værktøjer’ til […]
I udstillingen præsenterer Anbert ‘tools’ til at navigere i en grænseløs kultur præget af konstant online tilstedeværelse. Muligheden for at supplere vores viden og hukommelse med information, der lagres online, ændrer både vores kroppes tilstedeværelse i verden og vores relation til ting. I udstillingen kommer Anbert med sine bud på analoge og materielle ’værktøjer’ til at manøvrere i; have sin krop i og leve med i ‘grænseløshedens kultur’. Der er et begreb taget fra Kulturforskeren Gregers Andersens bog af samme titel. Bogen handler om sammenhængen mellem personlig og global udmattelse, hvilket er et tema, der ligger i forlængelse af Anberts projekter Sakralt Arbejde (2016-2018) og Slower and Cheaper (2018). I en grænseløs kultur præget af endeløs vækst og evig hastighed smelter klimakrise og den eksistentielle krise sammen til én stor krise. Hverken planeten eller mennesket kan tilsyneladende fortsætte med at tage del i hastighedsregimet: Kloden giver efter med brande, oversvømmelser og storme, mens vi mennesker i stigende grad plages af angst, stress og depression. I en kultur af grænseløshed er der brug for ’tools’ til at bruge kroppen og sanserne på andre måder, der ikke følger logikker omkring vækst, energi og hastighed.
Kilde: Astrid Noacks Atelier
2200 København N