Til TITLEDs kommende udstillingssekvens The Public Interior præsenterer Kirke Meng laser-installationen Molecular Mischief: Rat Becomes Me, Becomes a Core With Many Trails Becomes a Fungal Parody Becomes Figuratively Bioluminescent Becomes Metallic Tasting Becomes Vulgar Becomes a Baby Crone Becomes Fecund and Positively Glowing Becomes Treacherous as the Sea but Inclusive…
Udstillingssekvensen, The Public Interior, udforsker grænserne mellem offentlige og private rum gennem kunstneriske interventioner. Fem kunstnere deltager i projektet, og med få ugers mellemrum installerer de værker i rummet, så udstillingen langsomt bygges op over perioden. Hvert værk responderer på det eksisterende rum og de tidligere værker. Projektet undersøger, hvordan rum kan opløses, sammensmeltes og genfortolkes, når kunstnere inviteres til at skabe værker, der udfordrer hierarkier mellem det intime og det fælles.
I denne installation er laserstrålerne rettet mod paneler af selvlysende lærred, der tilsammen danner et overlap mellem et fysisk og metaforisk rum. De håndtegnede motiver af korporlige væsner bliver viklet ind i hinanden og fastholdt af lærredets efterglød som en form for exquisite corpse-agtig rottekonge, hvis vitalitet aftager i takt med at stoffet aflades.
Kirke Mengs arbejde med at materialisere semantiske praksisser belyser, hvordan det metaforiske og fysiske rum indbyrdes kan genartikulere hinanden. Mischief (unoder) er betegnelsen for en gruppe af rotter, mens det molekylære i titlen henviser til ideen om en rhizomatisk fænomenologi, der kan gøre os i stand til at indgå i nye og uventede relationer med det, der omgiver os. Denne rhizomatiske metode mimer TITLEDs udstillingsformat, der netop understreger værdien i at lade helheder bestå af uventede og tilsyneladende ukurante elementer.
Kilde:
TITLED
TITLED