Rebecca Krasnik: Echo Image – Danske Grafikeres Hus
Ved at sammenligne nye teknikker med historiske, kan vi få en bedre forståelse af, hvor vi positionerer os i forhold til, hvad der er repræsenterbart, reproducerbart og tænkeligt. I Rebecca Krasniks udstilling Echo Image i Danske Grafikeres Hus adresseres dette direkte ved at kombinere digitale med analoge og mekaniske teknikker. 3D-animerede objekter gengives i halvtone […]
Ved at sammenligne nye teknikker med historiske, kan vi få en bedre forståelse af, hvor vi positionerer os i forhold til, hvad der er repræsenterbart, reproducerbart og tænkeligt. I Rebecca Krasniks udstilling Echo Image i Danske Grafikeres Hus adresseres dette direkte ved at kombinere digitale med analoge og mekaniske teknikker. 3D-animerede objekter gengives i halvtone […]
Ved at sammenligne nye teknikker med historiske, kan vi få en bedre forståelse af, hvor vi positionerer os i forhold til, hvad der er repræsenterbart, reproducerbart og tænkeligt. I Rebecca Krasniks udstilling Echo Image i Danske Grafikeres Hus adresseres dette direkte ved at kombinere digitale med analoge og mekaniske teknikker. 3D-animerede objekter gengives i halvtone på silketryk.
Trykkene forestiler alle genstande, der blev opfundet omkring samme tid som halvtoneteknikken – 1880’erne (opvaskemaskinen, lynlåsen, ventilatoren, pæren, rulletrappen, standardiseret tid (repræsenteret ved uret))
Giver det mening at tale om originaler og kopier, når begrebet mangfoldighed er iboende i teknikken/mediet? Endnu mere med de computergenererede billeder – de har ingen rigtig original. Ingen reel fysisk begrænsning. Ingen fysisk form. Intet sted eller oprindelse.
Kilde: Danske Grafikeres Hus