Jens Ingvard arbejder primært i området mellem skulptur, udsmykning og arkitektur. De foretrukne materialer er metal og sten. Det gennemgående tema i værkerne handler om livet som en uendelig bevægelse. Mennesket lever, forfalder og dør, men livet varer ved.
Det formmæssige udgangspunkt er ofte enkle geometriske figurer, som tilføres dybe udskæringer og vrides eller opløses til nye former. Derved opstår Kontraster mellem glatte og grove overflader. Nogle skulpturer består af mange dele, som er små skulpturer i sig selv, og som bliver sat sammen til arkitektoniske helheder. På udstillingen viser Jens Ingvard en række nyere værker fortrinsvis i bronze og sten.
Det formmæssige udgangspunkt er ofte enkle geometriske figurer, som tilføres dybe udskæringer og vrides eller opløses til nye former. Derved opstår Kontraster mellem glatte og grove overflader. Nogle skulpturer består af mange dele, som er små skulpturer i sig selv, og som bliver sat sammen til arkitektoniske helheder. På udstillingen viser Jens Ingvard en række nyere værker fortrinsvis i bronze og sten.
Søren Rønholt
Natur og menneske mødes i KALKLAND – en landskabsberetning og -betragtning, hvor Søren Rønholt med sine fotografier inviterer os ud i naturen og ind i en verden af kraftfulde kontraster.
Fredfyldt og formaningsfrit portrætterer Søren Rønholt den moderne natur: Dramatisk landskab og terræn fortæller historier om naturrigdom, tid og evolution – i harmonisk favntag med brutalistiske konturer, industrialisering og revolution. Natur og menneske giver hinanden hånd i KALKLAND. Natur bliver til mur, og mur bliver til natur. Harmoni opstår. Søren Rønholt mestrer balanceringens kunst. Og ikke mindst. Kunsten at hvile, et øjeblik, en stund, i den skønhed, der findes i det uskønne.
Natur og menneske mødes i KALKLAND – en landskabsberetning og -betragtning, hvor Søren Rønholt med sine fotografier inviterer os ud i naturen og ind i en verden af kraftfulde kontraster.
Fredfyldt og formaningsfrit portrætterer Søren Rønholt den moderne natur: Dramatisk landskab og terræn fortæller historier om naturrigdom, tid og evolution – i harmonisk favntag med brutalistiske konturer, industrialisering og revolution. Natur og menneske giver hinanden hånd i KALKLAND. Natur bliver til mur, og mur bliver til natur. Harmoni opstår. Søren Rønholt mestrer balanceringens kunst. Og ikke mindst. Kunsten at hvile, et øjeblik, en stund, i den skønhed, der findes i det uskønne.
Inger Houbak
I årtier har Inger Houbak været fascineret af abstrakt kunst og i særdeleshed mønstre i alle afskygninger. Der sker noget besynderligt når et motiv gentages. Betydningen forandres. Vægten flyttes fra hvad det forestiller – hvis det forestiller noget – til rytme, linjer, farver og former.
Udstillingens værker lader blandt andet arabiske mønstre og modernismens enkle geometriske former mødes og synliggør at begge har deres oprindelse i grundformer som cirklen, ovalen, kvadratet og rektangler, men viser også en forkærlighed for sammenstillingen mellem kompleksitet og enkelthed, aktion og tomhed, balance og ubalance.
I årtier har Inger Houbak været fascineret af abstrakt kunst og i særdeleshed mønstre i alle afskygninger. Der sker noget besynderligt når et motiv gentages. Betydningen forandres. Vægten flyttes fra hvad det forestiller – hvis det forestiller noget – til rytme, linjer, farver og former.
Udstillingens værker lader blandt andet arabiske mønstre og modernismens enkle geometriske former mødes og synliggør at begge har deres oprindelse i grundformer som cirklen, ovalen, kvadratet og rektangler, men viser også en forkærlighed for sammenstillingen mellem kompleksitet og enkelthed, aktion og tomhed, balance og ubalance.
Erik Øckenholt
Hverken i spurt eller i hemmelighed men med virkelyst og mangefold af ideer entrerer Øckenholt den abstrakte arena efter mere end tre årtier med det figurative maleri og fotografi som primære medier. Det er det illusionsløse og det konkrete, der har indfanget ham. Det koncentrerede fokus, reduktionen og det udvalgte eksperiment er det, der driver og suger ind i det abstrakte univers. Herfra bliver Øckenholts atelier til et laboratorium for konstruktioner, geometriske former, farvekompositioner fri for tiltænkte fortællinger og emotioner.
Hverken i spurt eller i hemmelighed men med virkelyst og mangefold af ideer entrerer Øckenholt den abstrakte arena efter mere end tre årtier med det figurative maleri og fotografi som primære medier. Det er det illusionsløse og det konkrete, der har indfanget ham. Det koncentrerede fokus, reduktionen og det udvalgte eksperiment er det, der driver og suger ind i det abstrakte univers. Herfra bliver Øckenholts atelier til et laboratorium for konstruktioner, geometriske former, farvekompositioner fri for tiltænkte fortællinger og emotioner.
X-rum: Steffen Tast arbejder med grafik, skulpturer og lysinstallationer. Hans motiver omfatter elementer fra naturen, Det Kosmiske, Det åndelige og enkle geometriske former. Mange af hans værker består af utallige små elementer, der tilsammen danner en helhed.
Steffen Tast er medlem af TRAUN, en lille gruppe, der har grafik og natur som fast tema. Det har bevirket, at flere af hans objekter har noget natur i sig, men samtidig er lysrelaterede begreber. som spejling og transparens stadig tilstede.
Steffen Tast er medlem af TRAUN, en lille gruppe, der har grafik og natur som fast tema. Det har bevirket, at flere af hans objekter har noget natur i sig, men samtidig er lysrelaterede begreber. som spejling og transparens stadig tilstede.
Kilde:
Huset i Asnæs
Huset i Asnæs